recenzja gry, komputer stacjonarny, Command & Conquer

Recenzja Command & Conquer Remastered Collection

2022-08-11 | Blog | 0 komentarzy

Lato to sezon og├│rkowy dla graczy. Zreszt─ů czas ten lepiej sp─Ödza─ç na ┼Ťwie┼╝ym powietrzu ni┼╝ przed monitorem. Czasem jednak pogoda nie dopisuje i mamy ochot─Ö w co┼Ť zagra─ç. Komputer stacjonarny do gier nada si─Ö idealnie ­čĹî Tym sposobem nadarza si─Ö okazja do nadrobienia zaleg┼éo┼Ťci. Na takie dni polecamy remaster Command & Conquer.

O co tyle ha┼éasu?

W roku 2020 marka Command & Conquer obchodzi┼éa swoje ─çwier─çwiecze, co bior─ůc pod uwag─Ö, ┼╝e tytu┼é ten uwa┼╝a si─Ö za ojca gatunku RTS ma du┼╝e znaczenie. Tym bardziej, ┼╝e wydawc─ů gry jest EA Games, a dobrze wiemy, jakie podej┼Ťcie firma ta ma wzgl─Ödem od┼Ťwie┼╝ania klasyk├│w. Zdecydowano si─Ö, ┼╝e fani marki C&C otrzymaj─ů remaster, a nie remake. Na nasze szcz─Ö┼Ťcie, w przeciwie┼ästwie do Activision Blizzard oraz ich WarCraft III Reforged, EA posz┼éo vabank na polu jako┼Ťci produktu.

Zadanie od┼Ťwie┼╝enia klasyka spad┼éo na barki studia Petroglyph Games. Co istotne w jego sk┼éadzie znajduj─ů si─Ö weterani bran┼╝y z nieistniej─ůcego ju┼╝ Westwood Studios, czyli tw├│rc├│w serii C&C. Czuwali oni nad nale┼╝ytym poziomem produkcji. ┼╗eby by┼éo tego ma┼éo do projektu do┼é─ůczy┼é Frank Klepacki, czyli pierwotny kompozytor muzyki do gier Command & Conquer. To pod jego piecz─ů wszystkie utwory unowocze┼Ťniono oraz dodano sporo nowych nagra┼ä.

Command Conquer, Frank Klepacki

Wszystko zacz─Ö┼éo si─Ö od Command & Conquer

W grze Dune II studio Westwood Studios zaprezentowa┼éo pierwsze pomys┼éy zwi─ůzane ze strategi─ů czasu rzeczywistego, ale na miano pe┼énoprawnego RTS-a i praojca wszystkich strategii tego typu nale┼╝y uzna─ç pierwsz─ů cz─Ö┼Ť─ç C&C z dopiskiem Tiberian Dawn. W grze kierujemy si┼éami koalicji GDI lub Braterstwa Nod, gdzie teatr wojenny stanowi g┼é├│wnie Europa. Nie trudno odnie┼Ť─ç wra┼╝enie, ┼╝e GDI wzorowano na NATO, a Nod zalatuje na kilometr Zwi─ůzkiem Radzieckim z domieszk─ů skrajnego fanatyzmu. Wa┼╝nym elementem rozgrywki jest sprawowanie kontroli nad minera┼éem Tyberium, stanowi─ůcym podstaw─Ö si┼éy obu stron.

Natomiast w pierwszym Red Alert, wchodz─ůcym w sk┼éad pakietu, bierzemy udzia┼é w konflikcie Aliant├│w i Sowiet├│w w alternatywnej rzeczywisto┼Ťci, zmienionej przez podr├│┼╝e w czasie. II wojna ┼Ťwiatowa nadesz┼éa du┼╝o p├│┼║niej, poniewa┼╝ zmieniony bieg wydarze┼ä doprowadzi┼é do tego, ┼╝e nigdy nie powsta┼éa Trzecia Rzesza. Og├│┼éem ide─ů obu gier jest gromadzenie surowc├│w, rozbudowa bazy i armii, a nast─Öpnie wykonanie zadania ÔÇô przewa┼╝nie likwidacja bazy przeciwnika. Wyst─Öpuj─ů oczywi┼Ťcie odst─Öpstwa od tego scenariusza, jak np. w postaci misji solo (jedn─ů specjaln─ů jednostk─ů). Og├│┼éem, je┼Ťli chcemy odnie┼Ť─ç sukces, gry wymagaj─ů planowania i szybkiego reagowania.

­čöÄ Komputer do gier co powinien mie─ç? Je┼Ťli szukasz odpowiedzi Ô×í sprawd┼║ nasze MODELE ­čĹî

Podręcznikowy przykład jak robić remaster

Pakiet obejmuje gr─Ö Command & Conquer Tyberyjski Zmierzch i Command & Conquer: Red Alert. Do tego mamy trzy dodatki: Covert Ops dla pierwszego tytu┼éu, Counterstrike i The Aftermath dla Red Alert. Do tego uwzgl─Ödniono zawarto┼Ť─ç dotychczas dost─Öpn─ů tylko na konsolach. Og├│┼éem ca┼éo┼Ť─ç oferuje ponad 100 r├│┼╝norodnych misji, do kt├│rych mamy teraz swobodny dost─Öp.

Command-Conquer-Remastered-Collection

Spokojnie na tym nie koniec. Produkcja obejmuje tak┼╝e w pe┼éni od┼Ťwie┼╝ony tryb wieloosobowy, zmagania rankingowe, powt├│rki i tryb obserwatora, edytor map oraz szybkie potyczki ze sztuczn─ů inteligencj─ů. Wspomnia┼éem tak┼╝e o od┼Ťwie┼╝onej muzyce, ale to nie koniec. Gra doczeka┼éa si─Ö nowej szaty graficznej, z zaprojektowanymi na nowo teksturami utrzymanymi w klimacie pierwowzor├│w. Do tego unowocze┼Ťnieniu uleg┼é ca┼éy UI, tak aby dzia┼éa┼é prawid┼éowo w rozdzielczo┼Ťci 4K.

Command Conquer

Remaster wprowadzi┼é istotne zmian do rozgrywki, pod postaci─ů funkcjonalno┼Ťci znanych z m┼éodszych gier RTS. Mo┼╝na dowolnie grupowa─ç jednostki, podw├│jnym klikni─Öciem zaznacza─ç wszystkie oddzia┼éy danego typu, b─ůd┼║ wybra─ç wszystkie si┼éy podczas misji. Swobodnie przybli┼╝amy i oddalamy map─Ö, a do tego nie zapomniano o mo┼╝liwo┼Ťci kolejkowania budowy jednostek. Dodano te┼╝ sporo skr├│t├│w klawiszowych i mo┼╝liwo┼Ť─ç zmiany sterowania myszk─ů.┬áPrzyda si─Ö zatem dobry komputer stacjonarny do gier ­čĺ¬

Potencjalne problem, z jakimi zmaga si─Ö gra, to aktorskie przerywniki filmowe. Deweloperzy nie mieli dost─Öpu do plik├│w ┼║r├│d┼éowych nagra┼ä. Zatem musieli zastosowa─ç szereg sztuczek, by zwi─Ökszy─ç rozdzielczo┼Ť─ç i p┼éynno┼Ť─ç materia┼é├│w filmowych w grze, a ich jako┼Ť─ç s┼éowem nie powala┼éa. Finalny efekt g┼éowy nie urywa, plus same w sobie troch─Ö tr─ůc─ů myszk─ů. Z drugiej strony maj─ů one sw├│j urok po┼éowy lat 90., wi─Öc co kto woli. Najwi─Ökszym problemem remastera to sztuczna inteligencja. Oporne znajdowanie ┼Ťcie┼╝ek przez jednostki, blokowanie si─Ö nawzajem, czy bezsensowne obieranie drogi do celu (np. ┼Ťrodek wrogiej bazy) nie jest rzadko┼Ťci─ů.

command-and-conquer-tiberium-dawn

Powr├│t do klasyki w najlepszym wydaniu

Pr├│cz dw├│ch potkni─Ö─ç, trudno skrytykowa─ç gr─Ö. Command & Conquer Remastered Collection to znakomita uczta dla fan├│w gatunku i serii C&C. Nawet wspomniane problemy z sztuczn─ů inteligencj─ů a┼╝ tak nie przeszkadzaj─ů i nie odbieraj─ů funu sp─Ödzonego z tym tytu┼éem. Do tego remaster ma wr─Öcz ┼Ťmieszne wymagania i poradz─ů sobie z nim nawet bardzo wiekowe maszyny. Tytu┼é dost─Öpny jest na platformie Origin oraz Steam, a cz─Öste wyprzeda┼╝e tn─ů cen─Ö do 26 symbolicznych z┼éotych. Za ilo┼Ť─ç zabawy, jak─ů daje Command & Conquer Remastered Collection to wi─Öcej ni┼╝ uczciwa kwota. ­čĺą